Internationaal branden

Internationaal branding & positionering

Doel en inhoud

Internationaal branding and positioning is zeer essentieel voor een succesvolle internationale marketingstrategie van uw bedrijf of organisatie. Het neerzetten van een merk (brand), het positioneren van een product of het bedrijf ten opzichte van de concurrenten is in het thuisland al een uitdagende onderneming.

In het buitenland is het nog lastiger omdat het herkennen en beleven van een merk in een ander land gebonden is aan de specifieke lokale culturele aspecten. Verschillen in taal, gewoontes en etiquette, taboes, tijdsbeleving kunnen onder andere van invloed zijn op hoe een merk, een bedrijf of organisatie gezien en (h)erkend wordt door de lokale bevolking. Tijdens deze training zullen alle facetten van branding en positionering in het buitenland aan de orde komen.

De volgende onderwerpen zullen o.a. behandeld worden:

  • Merk beleving: thuisland vs. internationaal
  • Creatief denken en handelen: het doorbreken van denkpatronen en merkassociatie (ook in een internationale setting)
  • Modellen en strategieën m.b.t. branding en positionering
  • De (inter)culturele dimensie van branding en positionering
  • De kritische succesfactoren en praktische stappen bij het internationaal neerzetten van een merk/onderneming. Hoe bereikt u en bindt u uw internationale doelgroep.

Het accent van de training ligt op de specifieke werksituatie van de deelnemer. De training is interactief: er wordt gewerkt met cases, rollenspelen en audiovisueel materiaal. De training is dus niet alleen gericht op het verkrijgen van theoretische kennis en inzicht maar vooral op de toepassing van de kennis in de werkpraktijk van de deelnemer.

Resultaat

Na het volgen van deze training heeft de deelnemer:

  • Uitgebreide inzicht en kennis over wat internationaal branden en positioneren is
  • Inzicht in verscheidenheid aan merken in de wereld en de perceptie van merkassociatie in de wereld
  • Inzicht in verschillende strategieën, technieken en analyses m.b.t. internationaal branden en positioneren
  • Kennis en begrip van de (inter)culturele dimensies van internationaal branden en positioneren
  • Meer creatieve en praktische vaardigheden om internationaal succesvoller en effectiever te handelen.

Voor wie

Deze training is vooral geschikt voor CEO’s, managers en medewerkers (o.a. communicatie, strategie, sales) van internationaal opererende bedrijven of organisaties die internationaal zakendoen en hun product of bedrijf willen branden en positioneren in een buitenlandse markt.

Duur en locatie van de training

De training kan zowel individueel als in groepsverband worden gevolgd. Duur van de training is afhankelijk van uw vraag en leerdoel. Wij bieden trainingen van 1 dag tot een hele week. We hebben verschillende trainingslocatie verspreid over het hele land (o.a. in Den Haag – Utrecht  – Amsterdam – Rijswijk – Eindhoven – Zwolle). Indien gewenst kan de training ook in-company plaatsvinden.

Werkwijze

Na uw aanmelding nemen we z.s.m. contact met u op. In een kort (telefonisch) intakegesprek bespreken we dan wat uw leerdoelen en wensen zijn. In overleg met u bepalen we wat de inhoud, duur en planning van een training wordt.

Certificaat

Deelnemers krijgen na afloop van de training een certificaat uitgereikt.

Interesse?

Nu inschrijven Of voor meer informatie mail ons: info@accentic.nl